Nieuws 2016

Begin 2014 heb ik een helmcamera van Garmin aangeschaft. Kijk voor filmbeelden ook eens op you-tube

20-10-2016

Midden oktober hebben we met een zestal motorhelden afgesproken op een camping in het Belgische Diest. In deze omgeving heeft Ad Ketelaars een pittige off-road rit van 180 km. uitgezet op roadbook. Een prachtige rit door een mooi en afwisselend landschap. Op de zaterdag hebben we het grootste gedeelte van de route gereden over zand- en gravelpaden, stukken bos en weilanden. Door de regen van de dag ervoor was het op sommige stukken spekglad geworden, oppassen dus! Op zondagmorgen het laatste stuk van de route gereden onder werkelijk ideale omstandigheden, een graadje of tien, zonnetje erbij en een strak blauwe lucht. Geen valpartijen, mechanische pech of lekke banden. Kortom, het was weer een perfect weekend!

31-08-2016

In maart dit jaar zijn vrienden van ons geemigreerd naar Zweden. We hadden beloofd om een keer langs te komen, het was "slechts" in het midden van Zweden, dus vlakbij toch! Maar bij het bestuderen van de route betekende het toch een enkele reis van bijna 2000 km. te zijn. Je moet er wat voor over hebben, maar er valt ook onderweg genoeg te zien en te beleven. Vanaf het vogel-eiland Rugen in Duitsland namen we de boot naar Trelleborg in Zweden. Hier aangekomen hebben we de GPS op de "korste route" gezet, waardoor we via allerlei kleine weggetjes, onverharde stukken en bospaden naar het midden van Zweden zijn gereden. Ibe en Maaike hebben in het plaatsje Resele een prachtig stuk grond gekocht met een tweetal huizen en een grote schuur. Maaike werkt hier in het onderwijs en Ibe heeft nog heel veel werk te verrichten om het geheel geschikt te maken voor B&B, gekombineerd met buitensport activiteiten. Zie verder op www.halfjenoordkaap.wordpress.com

We reden vervolgens rustig terug in zuid-westelijke richting en bezochten het Fulufjallet NP op de grens tussen Zweden en Noorwegen. Met de boot vanaf Larvik ging het naar Denemarken, en na een laatste overnachting in Duitsland waren we weer thuis.

10-08-2016

Voor de tweede keer dit jaar zit ik op de boot naar Engeland. Samen met Gert Jan, Rob en Jan gaan we een week motorrijden door Wales en Cornwall. De snelwegen worden zoveel mogelijk gemeden en we zijn op zoek gegaan naar de kleinste binnendoor weggetjes. Met de motorfiets prima te doen, maar bij tegemoet komend verkeer moet je echt de halve motor in de heg duwen om plaats te maken.

Halverwege de week even een dagje geen motor voor Gert Jan en mezelf. We hebben deze dag gewandeld naar de top van Mount Snowdon. En stevige wandeling waarbij we enige uren door de mist, regen en laag hangende bewolking hebben gelopen. 's Nachts breekt helemaal het noodweer los op de camping aan de flank van de Mount Snowdon. Heftige regen, onweer en storm. Rob moest midden in de nacht zijn tent repareren na het breken van zijn tentstokken. De weersomstandigheden waren deze week sowieso erg wisselend. Vaak met regenkleding gereden en steeds goed oppassen met het rijden over de glibberige binnen door weggetjes en de overstekende schapen. Maar samengevat was het wederom een geweldige week!

31-05-2016

We keren dit jaar terug naar Dun-sur-Meuse! Vorig jaar hebben we gekozen om te gaan off-road rijden in Normandie, maar de omgeving van noord-oost Frankrijk bevalt ons toch beter. We waren dit jaar met z'n zessen, eerlijk verdeeld over de B&B van Joost en Simonne en de plaatselijke camping.

De omstandigheden waren dit jaar pittig! Het had dit voorjaar erg veel geregend en ook de dagen dat we reden was het niet geheel droog. Met name in de donkere bossen was er erg veel water, modder en klei. Zelfs in de open velden was het nat en glibberig. De zon had nog geen kans gehad om zijn werk te doen. Ondanks het uitblijven van technische problemen is het ons weer niet gelukt om een route op een dag uit te rijden. Dat begint een beetje een obsessie te worden.......... Maar wel ontzettend veel plezier gehad! Meer algemene info zie off-road rijden in Noord-Frankrijk (2009)

25-05-2016

Om de midges te ontlopen zijn Anouk en ik al in het vroege voorjaar naar Schotland gegaan, uiteraard met de Landcruiser. 's Morgens en 's avonds nog wel een extra truitje aan, maar dat is beter dan lek geprikt te worden door die super kleine insecten!

Retourtje met de boot van Rotterdam naar Hull. Een prachtige rondrit door Schotland gemaakt, via de oostkant omhoog en langs de westkust weer omlaag. Tevens een bezoek gebracht aan de stad Edinburgh en een tweetal whiskey stokerijen bezocht in de omgeving van Dufftown. Lekker rustig rijden over de prachtige stuurweggetjes en genieten van de prachtige natuur en ruimte om je heen. Absoluut de moeite waard zijn ook de omgeving van Apple Cross en het Queen Elizabeth Forest Park.

De weersomstandigheden vielen voor Schotse begrippen zeker niet tegen. Zonnige dagen werden afgewisseld met bewolking en af en toe lichte regen. Daarnaast zijn we eenmaal zo ongeveer weggespoeld van de camping!

Af en toe verraderlijk glad! klein.JPG

Lekker zonnetje erbij.......

Mooi afwisselende omgeving klein

Granna, aan het Vattermeer

Een van de talrijke meren in Zweden klein.JPG